Līdz šim zīmols ir piegādājis gandrīz 200 000 automašīnas, bet tā apgrozījums ir pieaudzis no 430 miljoniem eiro 2018. gadā līdz nepilniem 2,2 miljardiem eiro 2021. gadā, kas ir ievērojami pārspējis visas prognozes. Un šogad CUPRA plāno dubultot savu pārdošanas apjomu, apgrozījumu un globālo CUPRA Masters un CUPRA City Garages pārstāvniecību tīklu.
“Vidējā termiņā mūsu mērķis ir piegādāt 500 000 automobiļu gadā un virzīt uz priekšu mūsu starptautisko paplašināšanos jaunos tirgos, kā arī ienākšanu jaunos segmentos. CUPRA Tribe ir apņēmusies darīt visu, lai tas notiktu. Jo galu galā tie ir cilvēki, kas veido zīmolu,” sacīja CUPRA izpilddirektors Veins Grifits.
Pasakains ceļojums
CUPRA marka tika ieviesta 2018. gadā ar mērķi no jauna izgudrot mūsdienīgu sportiskumu, un šo apņemšanos vadīja daži idejai ticīgie, kuri vēlējās izaicināt status quo. Pirmais automobilis, kas iemiesoja izaicinošā zīmola godkāri un raksturu, bija CUPRA Ateca.
Pēc diviem gadiem zīmols laida klajā CUPRA Leon. Tas bija zīmola pirmais modelis ar plašu jaudīgu dzinēju klāstu un pirmais elektrificētais CUPRA modelis ar augstas veiktspējas uzlādējamā jeb plug-in hibrīda spēka agregātu. Tam sekoja pirmais tikai ar šo marku pieejamais modelis CUPRA Formentor. Šis krosovers kļuvis par milzīgu panākumu – līdz šim pasaulē realizētas gandrīz 100 000 vienības, un tagad tas ir kompānijas vispārdotākais modelis.
Un tad nāca CUPRA Born. Pirmais 100% elektriskais automobilis, kas perfekti sabalansē elektrifikāciju un veiktspēju. Tagad CUPRA lūkojas nākotnē ar jauniem modeļiem jaunai ērai.
Terramar: markas pirmais elektrificētais SUV
Uzlādējamā hibrīda tehnoloģija ir parādījusi, ka elektrifikācija ir daļa no CUPRA DNS, un to automobiļu klāsts, kas gūst labumu no šīs tehnoloģijas, ir pieaudzis, lai aptvertu lielu daļu no zīmola klāsta. Tomēr CUPRA virzās vēl tālāk.
Līdz 2024. gadam uzlādējamā hibrīda modeļu klāstā būs vēl vairāk izvēles iespēju un vēl plašāks modeļu spektrs. Komandai pievienosies CUPRA Terramar – sportisks SUV, kas godina Katalonijas reģionu Terramaru un kas apvieno drosmīgas proporcijas ar pārsteidzošu dizainu. Šis emocionālais, sportiskais un elektrificētais SUV virzīs kompāniju Eiropā visstraujāk augošajā automobiļu segmentā. Tas tiks ražots Audi rūpnīcā Ungārijas pilsētā Ģērā.
Terramar būs pieejams arī iekšdedzes dzinēja versijās, kā arī ar jaunas paaudzes uzlādējamo hibrīda spēka agregātu, kas nodrošinās aptuveni 100 km sniedzamību simtprocentīgi elektriskā režīmā. E-Hybrid klāsts ir fokusēts uz veiktspēju un mūsdienīgu sportiskumu, un tā ir daļa no lielāka ceļojuma, jo CUPRA īsteno elektrifikācijas revolūciju.
“Terramara ir tā vieta, kur CUPRA markai viss sākās. Mūsu jaunais sportiskais hibrīda SUV perfekti apvieno drosmīgas proporcijas ar garu, iespaidīgu motora pārsegu, savukārt haizivs degungals nozīmē pretestības pārvarēšanu un apņēmību uzvarēt,” sacīja Horhe Djess, CUPRA dizaina direktors. “Domājot par to, kā jutīsies autovadītājs, mēs nodrošinām unikālu pieredzi ar jaunākajām tehnoloģijām, pateicoties uz vadītāju orientētā interjera koncepcijai. 4,5 metrus garais SUV ar CUPRA DNS ir gatavs sapurināt vienu no vissīvākās konkurences segmentiem.”
Tavascan: sapņi piepildās
Nākamais ceļojuma posms ir CUPRA Tavascan. Šis auto ietver CUPRA elektrifikācijas vīziju un paliks uzticīgs 2019. gada konceptautomobilim. Daži dizaina elementi stingri norāda uz 2021. gada CUPRA Tavascan Extreme E Concept prototipu.
CUPRA Tavascan ne tikai iekļauj mūsdienu elektrifikācijas vīziju, bet arī globalizē zīmolu, nogādājot CUPRA jaunos tirgos. Modelis tirgū tiks ieviests 2024. gadā.
UrbanRebel: izaicina ierasto un sniedz emocijas
2025. gadā CUPRA tirgū laidīs pilsētvides elektromobili UrbanRebel. Automobilis, kas aizvedīs CUPRA tālu aiz tās tradicionālajām robežām. UrbanRebel iemieso emocijas, kas ir izstrādātas un attīstītas daudz trauksmainākai elektriskajai pasaulei.
Priekšējo riteņu piedziņas pilsētvides elektromobiļa pamatā ir Volkswagen Grupas mazākā MEB platforma, kas ļaus radīt emocionālu augstas veiktspējas pilsētas automobili.
“CUPRA UrbanRebel būs mūsu kompānijas lielākais projekts turpmākajos gados, jo tā būs atslēga mūsu zīmola pārejai uz pilnīgu elektrifikāciju. Mēs vadām klastera attīstību – automobiļu saimi, kas attīstīs ilgtspējīgu mobilitāti pilsētās, dažādiem Volkswagen Grupas zīmoliem,” komentēja Verners Tīcs, CUPRA viceprezidents pētniecības un attīstības jomā.
Miksējot 3D drukāšanas un 3D tekstilražošanas metodes ar parametru dizainu, tiek uzlabota veiktspēja un vērtību uztvere.
Viegls dizains gan eksterjerā, gan interjerā ļauj automobiļa 226 ZS (166 kW) elektromotoram un bateriju komplektam nodrošināt elektriskā pilsētvides auto paātrinājumu līdz 100 km/h tikai 6,9 sekundēs un sniedzamību līdz pat 440 km (palielinātās sniedzamības versijā).
Barselonā projektētais un izstrādātais CUPRA UrbanRebel tirgū nonāks 2025. gadā. Ražošana ir plānota Martorelā saskaņā ar Stratēģisko ekonomikas atveseļošanas un pārveidošanas programmas projektu (spāņu valodā, PERTE) elektriskajiem un savienotajiem transportlīdzekļiem (spāņu valodā, VEC).
Eiropas centrs elektriskajai mobilitātei
Ar projektu “Future: Fast Forward” kompānija ir izveidojusi 62 valstu un starptautisko partneru grupu, lai pārveidotu Spāniju par Eiropas elektriskās mobilitātes centru.
Un tikai pirms pāris nedēļām kopā ar Volkswagen Grupu un “Future: Fast Forward” partneriem kompānija prezentēja projektu, lai mobilizētu 10 miljardus eiro Spānijas elektrificēšanai. Tā ir lielākā vienreizējā industriālā investīcija Spānijas vēsturē.
“Mēs skaidri zinām, kurp vēlamies doties, un es jums apsolu, ka tas nebūs garlaicīgi. Katrs modelis, ko laidīsim tirgū, būs soli priekšā mūsu ceļojumā,” rezumēja Veins Grifits.
09/06/2022