Radīts apvērsumam: jaunā Hyundai IONIQ līnija “elektrizē” Ženēvas autosalonu!

01.03.2016

2016. gada Ženēvas autosalonā Hyundai Motor iepazīstina ar jauno Hyundai IONIQ līniju, kas sastāv no IONIQ Hybrid, IONIQ Electric un IONIQ Plug-in. Būdams pirmais modelis pasaulē ar trīs elektrificētiem spēka agregātiem, IONIQ padarīs zemas un nulles emisijas transportlīdzekļus pieejamus ikvienam. Izmantojot inovatīvu tehnoloģiju, Hyundai Motor jaunā pieeja nodrošina bezkompromisa dizainu un braukšanas pieredzi, kā arī piedāvā patērētājiem jaunākās sakaru un drošības tehnoloģijas.

Jaunais Hyundai IONIQ ir svarīgs pavērsiena punkts Hyundai Motor ilgtspējas stratēģijā, kas īsteno dzīvē zīmola jauno domāšanu, izmantojot jaunas inovatīvas tehnoloģijas, un paplašina kompānijas produktu klāstu, lai atbalstītu turpmāko dabisko pārdošanas pieaugumu Eiropā.

Johens Zengpīls (Jochen Sengpiehl), Hyundai Motor Europe viceprezidents mārketinga jautājumos: “IONIQ mūsu zīmolam Eiropā ir svarīgs solis uz priekšu. Mēs ieviešam unikālu jaunu pieeju elektrotransportam – bez kompromisiem attiecībā uz lielisko dizainu, braukšanas baudu un jaunām sakaru tehnoloģijām. Un darām to pieejamu lielākam patērētāju skaitam, vēl paplašinot savu produktu līniju.”

IONIQ Hybrid un IONIQ Plug-in modeļi izceļas ar jauno Kappa 1.6 GDI tiešās iesmidzināšanas četru cilindru dzinēju ar klases vadošo termisko lietderības koeficientu – 40%, kas attīsta 105 ZS jaudu un 147 Nm griezes momentu. Dzinējs ir speciāli izstrādāts izmantošanai hibrīdauto un ir kombinēts ar tiešās reakcijas vienmērīgas pārslēgšanas sešu ātrumu transmisiju ar dubultsajūgu – lidz ar to IONIQ atšķiras no konkurentiem ar dinamiskāku braukšanas raksturu. Savietotais elektromotors atļauj braukt ar “tīru” elektrību un acumirklī nodrošina griezes momentu, kamēr ritošā daļa ar aizmugurējo daudzsviru balstiekārtu lielā mērā uzlabo braukšanas dinamiku.

IONIQ Hybrid elektromotors attīsta 32 kW (43,5 ZS) ar maksimālo griezes momentu 170 Nm, tā barošanu nodrošina litija jonu un polimēru akumulators ar 1,56 kWh kapacitāti, kas atrodas zem aizmugures sēdekļiem. Kombinācijā ar 1.6 GDI dzinēju IONIQ Hybrid sasniedz izejas jaudu 103,6 kW (141 ZS) ar griezes momentu līdz 265 Nm, paātrinot auto līdz maksimālajam ātrumam 185 km/h, ar noteikto CO2 emisiju tikai 81 g/km (kombinētajā ciklā).

Vadītāji, kas izvēlēsies IONIQ Plug-in, var droši rēķināties ar apmēram 50 kilometru nobraukumu tikai ar elektrību, ko nodrošina jaudīgais 8,9 kWh litija jonu un polimēru akumulators. 45 kW (61 ZS) elektromotors kopā ar 1.6 GDI četru cilindru Kappa dzinēju attīsta izejas jaudu 103,6 kW (141 ZS) ar noteikto CO2 emisiju tikai 34 g/km.

IONIQ Electric ir “tīrs” elektromobilis, darbināms ar 28 kWh litija jonu un polimēru akumulatoru, maksimālais aptuvenais nobraukums bez uzlādēšanas – 250 km. Pieejamais uzreiz maksimālais griezes moments – 295 Nm – tiek nodots no elektromotora ar maksimālo izejas jaudu 88 kW (120 ZS) caur viena ātruma reduktora transmisiju, paātrinot auto līdz 160 km/h. 

Patērētājam būs ērtāk jaunajos IONIQ līnijas modeļos, pateicoties jaunākajām sakaru tehnoloģijām, piemēram, Android Auto, Apple Car Play, kā arī Tom Tom Live servisiem un viedtālruņa bezvadu uzlādei. Turklāt braukšana tiek “digitalizēta” – 7 collu TFT mēraparātu panelī tiek rādīta visa vadītājam svarīga informācija.

Visaptverošā un inovatīvā drošības pakete, kas iekļauj autonomo avārijas bremzēšanu, palīdzības sistēmu, lai noturētos braukšanas joslā, aklās zonas noteikšanu, sistēmu, kas brīdina par šķērsvirziena satiksmi aizmugurē, un intelektuālo kruīza kontroli, nodrošina augstu drošības līmeni gan vadītājam, gan pasažierim.

Visas versijas izceļas ar gludo aerodinamisko siluetu (vadoša savā klasē Cd vērtība – 0,24), kas papildina maigās līnijas un virsmas, kuras veido jaunā IONIQ kontūras. Plūstošā eksterjera forma un dabīgi gaisa plūsmas kanāli akcentē aerodinamiskās virsbūves līnijas un apjomus.

IONIQ Hybrid un IONIQ Plug-in zilie akcenti uzsver eksterjera un interjera specifiskos elementus, pasvītrojot nevainojamo dizainu.
IONIQ Electric izceļas ar ekskluzīviem vara krāsas akcentiem, kas rada iespaidu, ka elektrība plūst cauri auto interjeram pa vara elementiem.

Tomass A. Šmids (Thomas A. Schmid), Hyundai Motor Europe ražošanas direktors: “Hyundai Motor jau ir pierādījusi, ka spēj veidot elektrificētus spēka agregātus – mūsu novatoriskais ix35 Fuel Cell elektromobilis un daži hibrīda un pieslēdzamie hibrīda modeļi tiek tirgoti visā pasaulē. Tagad, palaižot mūsu pirmo tik specifisko modeli, mēs kļūstam par līderiem kā vienīgais auto ražotājs, kas izgatavo hibrīdus, elektriskos transportlīdzekļus, pieslēdzamos hibrīdus un degvielas šūnu transportlīdzekļus.”

Jaunās Hyundai IONIQ līnijas pasaules pirmizrāde notiks Ženēvas autosalonā 1. martā, Hyundai preses konferencē, plkst. 10:30 pēc Viduseiropas laika, Hyundai stendā (Nr. 1040).

Preses konferences tiešā translācija no Ženēvas autosalona būs pieejama šeit: https://livestream.com/HyundaiEurope/GIMS2016
Pirmspasākuma izklaides programmas raidīšana sāksies otrdien, 2016. gada 1. martā, plkst. 10:15 pēc Viduseiropas laika.

Visas tehniskās specifikācijas ir provizoriskas un ir paredzēta to sertifikācija.