Hyundai Motor prezentē IONIQ – pirmo automobili ar trīs elektrizētu dzinēju izvēli!

14.12.2015

2015. gada 7. decembris – Hyundai Motor ir paziņojis sava jaunākā, ar alternatīvajiem degvielas veidiem darbināmā, 2016. gadā gaidāmā modeļa nosaukumu: Hyundai IONIQ [izrunā: aɪ|ɑ:nɪk]. Automobilim būs pieejams elektriskais, no elektrotīkla uzlādējams benzīna/elektriskais hibrīda vai benzīna/elektriskais hibrīda dzinējs. Tas ir pirmais automobilis pasaulē, kas piedāvā šādu izvēli ar vienu un to pašu virsbūvi.

Hyundai Motor mērķis ir veidot nākotnes mobilitāti un uzlabot klientu dzīvi, un IONIQ ir radīts, lai reaģētu uz strauji mainīgajām klientu prioritātēm un padarītu hibrīdautomobiļus pievilcīgus. IONIQ ir pirmais automobilis pasaulē, kas piedāvā trīs dzinēja veidu izvēli, un apvieno segmentā labāko degvielas ekonomiju ar aizraujošu un dinamisku braukšanu un pievilcīgu dizainu, kas līdz šim vēl nebija izdevies nevienam hibrīdautomobilim.

Vūns-Čul Jangs (Woong-Chul Yang), Hyundai Motor izpētes un attīstības centra vadītājs saka: "Hyundai Motor ir pieredze novatorisku un ekonomisku automobiļu ražošanā, tāpēc mēs ar prieku papildinām savu ekoloģisko automobiļu klāstu ar IONIQ. Mūsu nākotnes mobilitātes vīzijas pamatā ir izvēle ar dažādām piedziņas agregātu iespējām, kas piemērotas dažādu klientu dzīvesveidam, neupurējot ne labu dizainu, ne braukšanas prieku. IONIQ atspoguļo Hyundai Motor vīziju – mainīt priekšstatu par automobiļiem un nākotnes mobilitāti; IONIQ ir inovatīvs produkts, kas radīts ceļā uz vadošo pozīciju pasaules ekoloģisko automobiļu tirgū."

Jaunā automobiļa nosaukums atspoguļo tā radīšanas elementus. Ion (jons) ir elektriski lādēts atoms, kas simbolizē automobiļa elektrisko piedziņas agregātu pārdomāto kombināciju. Otrā nosaukuma daļa ir aizgūta no vārda unique (unikāls) un simbolizē unikālo ieguldījumu, ko šis modelis sniedz Hyundai klāstam, demonstrējot zīmola rūpes par apkārtējo vidi un vēlmi paplašināt izvēli klientiem. Visbeidzot, Q automobiļa logotipā ir attēlots kā vizuāls jaunatklājums, ņemot vērā šī modernā, ekoloģiskā modeļa jauno pieeju.

Tas ir veidots uz pilnīgi jaunas platformas, kas īpaši izstrādāta, lai varētu uzstādīt dažādus pieejamos dzinējus. IONIQ šasija nodrošina dinamisku vadāmību un saglabā efektivitāti jebkurā no trim piedziņas agregātu konfigurācijām. Pilnībā elektriskajā (EV) versijā IONIQ darbojas ar augstas ietilpības, īpaši efektīvu litija jonu akumulatoru. No elektrotīkla uzlādējamais hibrīds (PHEV) apvieno ekonomisku enerģiju ar jaudu no akumulatora, ko uzlādē no elektrotīkla. Tas nodrošina lielāku nobraucamo attālumu un zemākus izmešus. Visbeidzot, hibrīda modelis (HEV) izmanto benzīna dzinēju un automobiļa inerci, lai uzlādētu iebūvēto akumulatoru, kas palīdz paaugstināt darbības efektivitāti, papildinot dzinēja jaudu.

Hyundai Motor ir viens no pasaules vadošajiem hibrīdautomobiļu ražotājiem, un uzņēmuma mērķis ir nākotnē piedāvāt zemu izmešu vai bezizmešu transportlīdzekļus. Šis jaunākais solis uz priekšu ir iespējams, pateicoties Hyundai Motor pieredzei pasaules līmeņa ekoloģijas inovāciju jomā. 2013. gadā Hyundai Motor kļuva par pirmo autoražotāju, kas piedāvā sērijveidā ražotu ar ūdeņradi darbināmu automobili – Tucson Fuel Cell (dažās valstīs ix35 Fuel Cell).

Pēc IONIQ pasaules pirmizrādes Korejā janvārī tas būs apskatāms Ženēvas starptautiskajā autoizstādē un Ņujorkas autoizstādē, kas abas notiks 2016. gada martā.